Jelenlegi hely

Írj hatásos motivációs levelet!

Egy jól megírt kísérő levél arra készteti a munkáltatót, hogy az önéletrajzot is elolvassa, tehát felkelti a figyelmet, az érdeklődést irántad. Ezzel szemben egy elhibázott motivációs levél miatt kárba veszhet az önéletrajzra fordított minden energiád.

A jó kísérő levél egyedi, azaz:
  • A megszólításban konkrét név szerepel. Semmiképp nem kezdődhet úgy, hogy „Tisztelt Hölgyem/Uram”. Derítsd ki, hogy kinek kell elküldened az életrajzot, vagy címezd a cégvezetőnek/személyzeti vezetőnek a levelet (A cég weboldaláról többnyire megtudható a nevük).
  • Tartalmazza a megpályázott pozíciót (Van úgy, hogy ugyanaz a cég egyszerre több pozíciót is meghirdet.)
  • Tartalmazza az adott állásra jellemző kulcsszavakat, melyek mutatják, hogy írója elolvasta és megértette az álláshirdetés elvárásait.
  • Tartalmazhatja, hogy honnan értesültél a pályázatról, illetve - ha nem hirdették meg az állást – indoklást arra vonatkozóan, hogy miért jelentkezel a céghez.
  • Nem véletlen a motivációs levél elnevezés: mindenképpen térj ki arra, hogy miért pályázod meg az állást, mi ösztönöz arra, hogy változtass. (De ne a pénzt, az utazási lehetőségeket, vagy a gyerekeidet említsd, próbálj a munkáltató fejével gondolkodni…)
A jó kísérő levél lényegre törő, azaz:
  • Terjedelmét illetően kb. 150 szó, vagy háromnegyed oldal.
  • Nem tartalmaz mellébeszélést és hosszadalmas mondatokat.
  • Nem ismételi mindazt, ami az önéletrajzban már benne van, inkább röviden kiemeli és hangsúlyozza azokat a szakmai tapasztalatokat és eredményeket, melyek az adott állás elnyerése szempontjából lényegesek. (Utalást is tartalmazhat az esetleges referenciákra). Érdemes egy személyes találkozó reményével zárni a levelet.
  • Formailag a hivatalos levél formáját követi: megszólítás, egymástól elkülönülő bekezdések, keltezés, kézzel írt aláírás és elérhetőségek (email cím és telefon mindenképpen.)
A jó kísérő levél szimpatikus, azaz:
  • Hangneme udvarias és komoly hangvételű,
  • Stílusa nem feszengő, de nem is túl „laza” és semmiképpen sem arrogáns.
  • Egyensúlyt tart az önbizalom és az alázat között.
Ha az önéletrajzot e-mail-ben kérik:
  • A tárgy legyen rövid és világos (rosszul megválasztott tárgy miatt akár a levélszemétben is landolhat a levél…) Ha az álláshirdetésben megadják a tárgyat, amit fel kell tüntetni, akkor könnyű dolgod van – kövesd az utasítást.
  • Kétféleképpen küldhető e-mailben pályázati anyag: az önéletrajz és a motivációs levél is csatolmányként, vagy a motivációs levél beillesztve az e-mail szövegébe és az önéletrajz mellékelve.
  • Érdemes saját magadnak kiküldeni a levelet, hogy ellenőrizni tudd a formátumot, mielőtt élesben elküldöd a munkáltatónak.
 
 
 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Szeretethiányban felnőni

Szeretethiányban felnőni

Amikor anyává válunk, minden megváltozik. Lelkünk egy része „testünkön kívülre” kerül, megtapasztaljuk, hogy a szeretetünk sosem fogy el, hanem egyre nagyobb és több lesz. Szülőként az élet legtermészetesebb dolga, hogy bármit megtennénk a gyermekünkért, ő számunkra a legfontosabb, születésétől kezdve úgy próbálunk élni, cselekedni, hogy neki majd jobb és könnyebb élete legyen, mint a miénk volt.
Csomagolj zölden karácsonykor!

Csomagolj zölden karácsonykor!

Még bőven van idő felkészülni az ajándékok csomagolására. Miért ne lehetne ezt megtenni környezettudatosan? Ehhez hoztam otthon vagy a természetben is fellelhető alapanyagokat.
20+1 karácsonyi idézet: ajándékkártyára is tökéletes!

20+1 karácsonyi idézet: ajándékkártyára is tökéletes!

Ha Te is szereted idézettel ellátni az ajánddékkártyákat, üdvözlőlapokat, és gondot okoz egy-egy érzés, gondolat megfogalmazása, használd ezeket!
Szabad-e büntetni a gyereket?

Szabad-e büntetni a gyereket?

Arra a kérdésre, hogy „Szabad-e büntetni a gyereket?”, a családok többségében a szülők egyenes választ adnak, de ezek három csoportba sorolhatók. Nem is maradunk meg a három jellemző válasznál, hanem inkább megnézzük, mit okoz a büntetés, és mennyire éri el a célját. - Novák Ferenc pedagógiai viselkedéskutató​ írása.
Ugrás az oldal tetejére